Hvis du vil slette en ydelse, skal du gøre det fra
’Ydelseslisten’ ved at vælge den foranstaltning eller økonomisk kompensation,
som ydelsen tilhører. Hvis ydelsen ikke har været godkendt, kan du slette den
ved at markere den i listen og klikke på .
Hvis du sletter hovedydelsen, sletter du hele indsatsen, det vil sige, at du også sletter alle tilhørende følgeudgifter.
Hvis du skal slette en ydelse, som er tilknyttet udførte aktiviteter, kan der være forskellige scenarier, alt efter hvilke type af aktivitet, ydelsen er tilknyttet. DUBU vil altid informere dig om, hvilken aktivitet ydelsen er tilknyttet, og om den også er tilknyttet fx en Barnets plan eller andet.
Hvis ydelsen er tilknyttet afgørelsesaktiviteter, kan du læse mere om sletning og indberetning til DST i følgende afsnit: Afgørelse og Anbringelse.
Hvis ydelsen er tilknyttet ’Tilbud om’ aktiviteter, kan du læse mere om sletning og indberetning til DST i dette afsnit: Tilbud om.
Hvis ydelsen er tilknyttet opfølgningsaktiviteter og er blevet opfulgt mere end to gange, kan du ikke slette ydelsen. Hvis du står med denne udfordring, skal du kontakte din superbruger.
Hvis ydelsen er eller har været godkendt, skal du, uanset om ydelsen er tilknyttet en aktivitet eller ej, kontakte en økonomimedarbejder eller en bruger i din kommune, der har den nødvendige rettighed til at slette godkendte ydelser.