Opret tilbudt ydelse

Du opretter en ny tilbudt ydelse ved at klikke på  over listen i ydelseskataloget.

Systemet åbner en detaljeside som du kan udfylde med oplysninger om den tilbudte ydelse.

Du skal udfylde Ydelsestype, og Tilbud. Du kan vælge imellem ydelsestyper og tilbud, som fremgår af Blanket 20. Du kan læse mere om blanket 20 i afsnittet Blanket 20.

På baggrund af hvilken ydelsestype du vælger, kommer der tilsvarende valgmuligheder i feltet Tilbud.

Du skal udfylde feltet Aktiv fra, som angiver fra hvilken dato at den tilbudte ydelse er gældende og kan vælges når der oprettes ydelser på sager.

På den tilbudte ydelse er det desuden muligt at styre forskellige egenskaber ved de ydelser der oprettes på baggrund af denne. Det drejer sig om:

      Leverandør

      Lokalt konto nr.

      Takst

Hvis du har udfyldt et af disse felter på den tilbudte ydelse, er dette præudfyldt og låst på alle konkrete ydelser der oprettes på baggrund af den.

For Leverandør og Lokalt konto nr. gælder at du godt kan lade felterne stå tomme ved oprettelse af den tilbudte ydelse og komme tilbage senere og udfylde dem. I givet fald vil dette ikke slå igennem på ydelser der er oprettet i mellemtiden. Bemærk dog at det ikke er muligt at ændre værdien af disse felter hvis de først er sat.

Takststyring adskiller sig fra styring af Leverandør og Lokalt konto nr. ved at det skal udfyldes ved oprettelse af den tilbudte ydelse, såfremt taksten ønskes styret fra kataloget. Det er dog til en hver tid muligt at, ændre taksten på den tilbudte ydelse hvorefter det slår igennem på de konkrete ydelser der er oprettet på baggrund af den. Ændring af taksten er beskrevet nærmere i afsnittet Rediger tilbudt ydelse.

Når du har udfyldt de relevante felter, skal du klikke på Opret knappen for at oprette den tilbudte ydelse.