Rediger tilbudt ydelse

Hvis du ønsker at redigere den tilbudte ydelse, skal du åbne dens detaljeside via linket i kolonnen Ydelsestype på ydelseskatalog oversigten. Bemærk at du kun kan redigere tilbudte ydelser der er oprettet lokalt i din kommune.

Systemet åbner den tilbudte ydelses detaljeside. Her kan du ændre beskrivelsen af den tilbudte ydelse eller deaktivere den fra en given dato (Aktiv til), så den ikke længere kan vælges når en sagsbehandler opretter en ydelse på en sag.

Derudover kan du, såfremt dette ikke tidligere er angivet, indtaste et lokalt konto nr. og vælge en leverandør. Dette vil blive benyttet på alle fremtidige ydelser oprettet på baggrund af den tilbudte ydelse. Denne ændring slår ikke igennem på ydelser der evt. allerede måtte være oprettet. Bemærk at det ikke er muligt at ændre leverandør og lokalt konto nr. når de først er gemt på den tilbudte ydelse.

Hvis du, eller en anden superbruger i din kommune, angiver en takst ved oprettelsen af den tilbudte ydelse, er det muligt for dig at regulere denne takst, dvs. at ændre den fra en given dato. For eksempel hvis du ved at den valgte leverandør sætter prisen for ydelsen op pr. den 1. Ændringen vil da automatisk træde i kraft den valgte dato.

Du gennemfører en regulering ved at angive et nyt ydelsesbeløb under prisregulering samt en dato for hvornår reguleringen træder i kraft. Du kan ikke ændre enheden på ydelsesbeløbet i forhold til hvad den blev valgt til ved oprettelse.

Bemærk at det er muligt at lave reguleringer tilbage i tid. Hvis Regulering fra sættes til en dato i fortiden, erstattes den takst der har været gældende i den mellemliggende periode.

Historikken over takst reguleringer på den tilbudte ydelse ses i fanen prishistorik nederst på siden.

Når du har udfyldt de relevante felter, skal du klikke på Gem i øverste højre hjørne af detaljesiden for at gemme den tilbudte ydelse.