Du indsætter et flettefelt ved at gøre følgende:
• Tryk Ctrl + F9 (dette får Word til at lave et felt indikeret ved ” { } ”)
• Udfyld feltet med { MERGEFIELD flettefeltsnøgle }, hvor ”flettefeltsnøgle” refererer til det specifikke felt, der skal flettes data fra jf. nedenstående tabeller.
• Marker feltet og tast F9 (dette ændrer feltet til at have formatet ”<<flettefeltsnøgle>>”), dette skal ikke nødvendigvis gøres med det samme, men kan gøres for hele skabelonen til sidst, inden den gemmes, for at aktivere flettefelterne der ellers ikke vil virke.
I tabellerne nedenfor beskrives de forskellige flettefelter du kan bruge til i de skabeloner, du opretter.
Tabel 1: Aktivitetsflettefelter
Flettefelt |
Flettefeltsnøgle |
Aktivitetens Hændelsesdato |
|
Aktivitetens Beskrivelse |
aktivitet_beskrivelse |
Aktivitetens Notat |
aktivitet_notat |
’Afgørelse’ aktivitets Formål |
aktivitet_afgoerelseFormaal |
’Afgørelse’ aktivitets Forventet varighed |
aktivitet_afgoerelseForventetVarighed |
Oplysninger om den af aktivitetens personer der er valgt som primær under oprettelse af dokumentet |
aktivitet_person_XXX (hvor XXX repræsenterer den oplysning der ønskes flettet fra personen, se Tabel 4) |
Oplysninger om Primær Sagsbehandler på aktiviteten |
aktivitet_sagsbehandler_XXX (hvor XXX repræsenterer den oplysning der ønskes flettet fra brugeren, se Tabel 5) |
Tabel 2: Sagsflettefelter
Flettefelt |
Flettefeltsnøgle |
Sagens navn |
sagsnavn |
Sagens sagsnummer |
sagsnummer |
Oplysninger om primær person på Sagen |
person_XXX (hvor XXX repræsenterer den oplysning der ønskes flettet fra personen, se Tabel 4) |
Oplysninger om Primær Sagsbehandler på Sagen |
sagsbehandler_XXX (hvor XXX repræsenterer den oplysning der ønskes flettet fra brugeren, se Tabel 5) |
Oplysninger om personen registreret som Mor i barnets netværk |
mor_XXX (hvor XXX repræsenterer den oplysning der ønskes flettet fra personen, se Tabel 4) |
Oplysninger om personen registreret som Far i barnets netværk |
far_XXX (hvor XXX repræsenterer den oplysning der ønskes flettet fra personen, se Tabel 4) |
Oplysninger om personen registreret som Værge i barnets netværk |
vaerge_XXX (hvor XXX repræsenterer den oplysning der ønskes flettet fra personen, se Tabel 4) |
Oplysninger om personen registreret som Medmor i barnets netværk |
medmor_XXX (hvor XXX repræsenterer den oplysning der ønskes flettet fra personen, se Tabel 4) |
Oplysninger om personen registreret som Medfar i barnets netværk |
medfar_XXX (hvor XXX repræsenterer den oplysning der ønskes flettet fra personen, se Tabel 4) |
Navnet på den afdeling sagen er tilknyttet |
afdeling_navn |
Oplysninger om adressen på den afdeling sagen er tilknyttet |
afdeling_adresse
|
Telefonnummer på den afdeling sagen er tilknyttet |
afdeling_telefon |
Bemærk: Hvis der benyttes flettefelter for mor, far, værge, medmor eller medfar, vil DUBU altid flette disse oplysninger ind, uanset personen status. Det betyder, at f.eks. navn på en afdød forælder vil fremgå, når dette flettefelt benyttes. DUBU fjerner adresse og kontaktoplysninger på afdøde forældre, så kun navnet medtages. Hvis I ønsker at flette oplysninger om en brev-modtager ind, bør flettefelterne i Tabel 1: Aktivitetsflettefelter benyttes i stedet.
Tabel 3: Kommuneflettefelter
Flettefeltsnøgle | |
Navnet på kommunen |
kommune_navn |
Kommunens centrale email |
kommune_email |
Kommunens centrale telefonnummer |
kommune_telefon |
Oplysninger om kommunens adresse (Henvendelses sted) |
kommune_adresse
|
Kommunens logo (data til dette flettefelt trækkes ikke fra organisation, men er uploadede af kommunen selv, dette er beskrevet i afsnittet Kommunens logo) |
Image:kommune_logo |
I tabellen nedenfor vises de felter, der kan flettes for en person. Det er alle personer, der er oprettet i DUBU, og vil på skabeloner være fx barnet, forældre, professionelle eller organisationer. ”XXX” er indsat i stedet for den person, der er tale om fx ”aktivitet_person”.
Tabel 4: Personflettefelter
Flettefelt |
Flettefeltsnøgle |
Personens fulde navn (organisationsnavn, hvis der er tale om en organisation) |
XXX_navn |
Personens kaldenavn |
XXX_kaldenavn |
Personens fornavn |
XXX_fornavn |
Personens mellemnavn |
XXX_mellemnavn |
Personens efternavn |
XXX_efternavn |
Personens kaldenavn |
XXX_kaldenavn |
Personens CPR-nr. |
XXX_cpr |
Personens Udlændingenummer |
XXX_udlaendingenummer |
Personens CPR-nr. eller Udlændingenummer. Hvis personen har både CPR- og Udlændinge-nummer flettes kun CPR |
XXX_cpr_udlaendingenummer |
Oplysninger om personens adresse |
XXX_adresse |
Personens telefonnummer Må hemmeligt telefonnummer ikke fremgå i dokumenter/aktiviteter skal flettefeltet til telefonoplysninger bruges i stedet. |
XXX_telefon |
Personens arbejdstelefonnummer Må hemmeligt telefonnummer ikke fremgå i dokumenter/aktiviteter skal flettefeltet til telefonoplysninger bruges i stedet. |
XXX_arbejdstelefon |
Personens mobiltelefonnummer Må hemmeligt telefonnummer ikke fremgå i dokumenter/aktiviteter skal flettefeltet til telefonoplysninger bruges i stedet. |
XXX_mobil |
Personens telefonoplysninger. Et samlet flettefelt, der viser personens mobiltelefonnummer. Hvis dette ikke findes, vises personens telefonnummer. Hvis dette heller ikke findes, vises personens arbejdstelefonnummer. Hvis personen har hemmeligt nummer, fremvises ”Hemmeligt nummer”. |
XXX_telefonoplysninger |
I tabellen nedenfor vises de felter der kan flettes for en bruger. ”XXX” er indsat i stedet for den bruger, der er tale om fx ”aktivitet_sagsbehandler”.
Tabel 5: Brugerflettefelter
Flettefelt |
Flettefeltsnøgle |
Brugerens navn |
XXX_navn |
Brugerens email |
XXX_email |
Brugerens telefon |
XXX_telefon |
Brugerens mobiltelefon nummer |
XXX_mobil |
Brugerens adresse |
XXX_adresse |
Hvis en skabelon indeholder et flettefelt som ikke er defineret på den Sag/Aktivitet, som brugeren opretter det flettede dokument fra, indsættes ikke noget i flettefeltet (ingen fejlbesked) – dette kunne fx være en far_fornavn på en sag, hvor der ikke er registreret en far i barnets netværk.
Fletning af oplysninger fra kommuneflettefelter, benytter de oplysninger, der er registreret i din organisation, under enhedstypen TopOrgEnhed. Se mere om hvordan disse oplysninger angives, i afsnittet Organisation og brugere.
Fletning af oplysninger vedrørende afdeling, benytter de oplysninger, der er registreret i din organisation, under enhedstypen Afdeling. Systemet benytter oplysninger om sagens tilknyttede afdeling. Se mere om hvordan disse oplysninger angives, i afsnittet Organisation og brugere.
Bemærk! Når du opretter en brevskabelon, er det vigtigt at være opmærksom på adressefeltets placering i brevet. Adressen skal have den rette placering i forhold til en rudekuvert, for at sikre at en fjernprintsforsendelse kan komme frem til rette modtager.
Det er endvidere vigtigt, at du ikke benytter eksempelvis Word objekter, hvor datoen opdateres automatisk hver gang dokumentet åbnes eller udskrives. For at sikre en korrekt dato, der ikke ændres automatisk, bør du benytte statiske felter, herunder flettefelter fra DUBU Hvis du åbner og fx printer et dokument fra DUBU hvor datoen ikke er statisk, kan det betyde, at du kommer til at udlevere et dokument med forkert dato.