Når din kommune er tilmeldt automatisk indberetning til statistikkerne, vil der være en række oplysninger fra leverandøren som indberettes til Danmarks Statistik.
Når der foretages en indberetning til Anbringelsesstatistikken om en ny anbringelse, et ændret anbringelsessted, en ændret afdeling eller en ny ungestøtte døgnophold på baggrund af en udført aktivitet og en godkendt ydelse, vil beliggenhedskommune, P-nr. og afdelings-UUID fra leverandøren på den tilknyttede ydelse blive indberettet som en del af indberetningen til Danmarks Statistisk.
Når der foretages en indberetning til Statistikken for indsatser og støtten på baggrund af en godkendt ydelse og en udført aktivitet, vil evt. P-nr. og Afdelings-UUID fra den tilknyttet leverandør bliver indberettet, som en del af den samlede indberetning.
Når handicapkompenserende indsatser godkendes, vil evt. P-nr. og Afdelings-UUID fra en tilknyttet leverandør blive indberettet, som en del af den samlede indberetning.
Der er krav om indberetning af P-nr. og Afdelings-UUID for nedenstående ydelser (hvis leverandøren findes eller burde findes i Tilbudsportalen jf. bekendtgørelse om Tilbudsportalen):
• Anbringelse (Dog ikke plejefamilier og eget værelse).
• Indsatser med indsatskode: 210, 225, 250, 425 og 440 (dog ikke plejefamilier)
• Indsatser med indsatskode: 001, 003
I blanket 20 i Informationscentret kan du se DST indsatskoder for de forskellige ydelses- og lovkombinationer. Du kan læse mere herom i afsnittet Blanket 20.
Når en ydelse af ovenstående type med tilknyttet leverandør godkendes, tjekkes det, at der er udfyldt Afdelings-UUID og P-nr. for den tilknyttet leverandør. Hvis det ikke er udfyldt, vil sagsbehandleren der godkender ydelsen få besked herom. Sagsbehandleren vil forsat godt kunne godkende ydelsen. Bemærk! Advarsel om manglende afdelings-UUID samt p-nr. kommer kun.