Hvis en bruger ønsker en aktivitet genåbnet, gøres dette via en genåbningsanmodning, som beskrevet i brugervejledningen.
Rettigheden til at godkende/afvise genåbningsanmodninger hedder ’AKTIVITET_OPLAAS’, og tildeles de brugere, der skal behandle disse. Denne rettighed er oftest tildelt afdelingsleder, teamledere eller superbrugere. Det anbefales at kommunen har en arbejdsgangsbeskrivelse for brug af denne funktion, med henblik på at sikre at oplysninger udleveret i fx en aktindsigt, berigtiges/genåbnes korrekt.
Du godkender en eller flere genåbningsanmodning ved at markere den i venstre side af listen og klikke på Godkend.
DUBU genåbner nu aktiviteten og anmodningen vil fremgå af listen over Behandlede genåbningsanmodninger.
Af listen over behandlede genåbningsanmodninger kan du til en hver tid se, om en genåbningsanmodning er godkendt eller afvist, samt hvem der har behandlet den.
Når en sagsbehandler opretter en genåbningsanmodning, oprettes der samtidig en advisering, som beskrevet i afsnit Adviseringer ved genåbningsanmodninger. Den automatiske advisering, sørger for at gøre de(n) medarbejder(e) med ansvar for at behandle genåbningsanmodninger opmærksom på nye anmodninger.