Under fanen Fejlrapporter kan du se fejlrapporter, som brugerne i din kommune har oprettet.
Fejlrapporterne kan være oprettet på baggrund af, at brugeren har oplevet en systemfejl, hvor de har fået besked om, at der er opstået en uventet fejl og de får mulighed for at oprette en fejlrapport.
Fejlrapporten kan også være oprettet manuelt ved, at brugeren har anvendt genvejstasten ALT+U. Denne funktion bruges fx hvis brugeren oplever fejl, men ikke får en fejlbesked.
Fejlrapporten indeholder et skærmbillede og link til hvor brugeren befandt sig, da de oplevede fejl. I nogle tilfælde, vil superbrugeren ved gennemgang af skærmbillede kunne finde årsagen til at brugeren oplevede fejl. Det kan fx være en aktivitet, der ikke kan udføres på grund af et specialfelt, som ikke er udfyldt.
Fejlrapporter sendes ikke automatisk til Netcompany. Du skal som superbrugerkvalitetssikre fejlrapporterne, inden du sender en fejlrapport videre til Netcompany i form af en supportsag.
Du kan se detaljerne for en fejlrapport ved at klikke på linket i kolonnen ’Oprettet den’.
Beskrivelsen i fejlrapporten er udfyldt af
brugeren, og her kan brugeren komme med uddybende oplysninger om hvilken fejl,
som brugeren oplever i DUBU.
Felterne Systeminformation og Teknisk beskrivelse er systemsatte tekniske felter, og ikke nogen du behøver at forholde dig til. Oplysninger i disse felter vil kunne give Netcompanys udviklere flere informationer om fejlen, og kan derfor være vigtige på supportsager.
Hvis du kan se, at der findes en eksisterende fejlrapport/supportsag for den samme fejl, eller hvis du vurderer, at DUBU virkede korrekt, kan du slette fejlrapporten.
Du sletter en fejlrapport ved at markere den til venstre i
listen og klikke på .
Systemfejl
En fejlrapport oprettet på baggrund af en systemfejl vil have typen 'Brugeroprettet – Uventet Fejl’ eller typen ’Systemfejl’ og vil typisk skulle sendes videre til Netcompany, med mindre Netcompany har meldt ud, at der er en generel fejl på dette område. Bemærk også, at hvis fejlbeskrivelsen er den samme, skal du kun sende sagen én gang til Netcompany.
Brugeroprettet fejlrapport
En fejlrapport oprettet manuelt af brugeren vil have typen ’Brugeroprettet – Skærmbillede’. Disse fejlrapporter vil indeholde et skærmbillede af den side brugeren befandt sig på, da de oplevede fejlen.
Ved denne type fejlrapport, skal du tjekke skærmbilledet og se om du kan gennemskue brugerens problem. Du kan også kopiere linket fra fejlrapporten og sætte ind i en ny fane i din browser, hvis du har brug for at se den specifikke side, som brugeren var på, da brugeren oplevede fejlen. Det kan bruges, når du skal undersøge, om brugeren har misforstået hvordan DUBU anvendes, eller om der er tale om fejl.