I forbindelse med oprettelse af brugere, kan der opstå forskellige fejl, fx hvis brugeren ikke er oprettet i DUBU, eller der er en fejl i opsætningen i kommunens adgangsstyring.
Såfremt en bruger er oprettet i kommunens Adgangsstyring, men ikke kan findes i DUBU, vil brugeren få følgende fejl.
Denne fejl indikerer, at DUBU ikke kan finde en bruger, der matcher den brugernøgle/UUID der modtages fra kommunens Adgangsstyring. Den markerede tekststreng, er det UUID der modtages fra Adgangsstyring, og kan benyttes til at oprette brugeren korrekt under Organisation og brugere, se afsnittet Opret en ny bruger.
Bemærk at feltet Brugernøgle vil være låst, når en bruger har været logget ind i DUBU, hvis en bruger får en ny Brugernøgle/UUID i kommunens loginsystem, skal der derfor oprettes en ny bruger i DUBU.
I nogle tilfælde kan en ny bruger opleve at modtage en ”Runtime error”, når de forsøger at logge på DUBU. Dette kan opstå, hvis DUBU ikke modtager de oplysninger der forventes, fx en liste over rettigheder. Denne fejl vil ofte også påvirke andre systemer, der benytter Støttesystemet Adgangsstyring til login, og skal fejlsøges sammen med kommunens IT afdeling. Såfremt der oprettes en supportsag vedr. denne fejlmeddelelse, vil Netcompany have behov for at kende brugerens navn, samt klokkeslæt for login forsøg.