Når en sag tildeles en ny primær sagsbehandler eller at der tilføjes en sekundær sagsbehandler på sagen, kan du tildele en sag fra sagsoversigten eller inde på selve sagen.
Tildeling af sag til primær sagsbehandler
Fra sagsoversigten tildeler du en sag ved at markere en eller flere sager. Når du har markeret sagerne, vil knappen Tildel blive aktiv.
Du har også mulighed for at tildele en sag til en ny sagsbehandler inden fra sagen, ved at klikke på knappen Handlinger og vælge Tildel sag.
Når du klikker på Tildel åbnes et vindue, hvor du skal vælge om sagen skal tildeles til en primær eller sekundær sagsbehandler. Som standard er der valgt primær sagsbehandler.
Hvis du vælger, at sagen skal tildeles en ny primær sagsbehandler, skal du udfylde følgende felter:
• Sagsbehandler – Her fremsøger du og vælger den sagsbehandler, som skal være primær sagsbehandler.
• Fra – Her indsætter du dato og tidspunkt hvorfra sagen skal tildeles den nye sagsbehandler.
• Afdeling – Her skal du søge efter og vælge hvilken af den valgte sagsbehandlers afdelinger, der skal være ansvarlig for sagen. Er sagsbehandleren kun tilknyttet én afdeling sættes denne som standard.
• Team – Her kan du søge efter og vælge hvilken af den valgte sagsbehandlers teams, der skal være ansvarlig for sagen. Er sagsbehandleren kun tilknyttet ét team sættes denne som standard. Når du står i feltet team, er der et kryds, hvor du kan fjerne teamet, hvis sagen ikke skal være i et team.
Herefter klikker du på Tildel.
Tildeling af sag til sekundær sagsbehandler
Muligheden for at tildele en eller flere sager til sekundær sagsbehandler, kan anvendes, hvis der reelt er to sagsbehandlere på sagen. Derudover kan det være nødvendigt, hvis du ikke har adgang til en sag, men f.eks. har vagt og skal ind på sagen – så kan du give dig selv adgang. Et andet eksempel er en teamleder, der lige skal ind og lave en genvurdering ved klage eller underretning.
Fra sagsoversigten tildeler du en sag ved at markere en eller flere sager. Når du har markeret sagerne, vil knappen Tildel blive aktiv.
Du har også mulighed for at tildele en sag til en ny sekundær sagsbehandler inden fra sagen, ved at klikke på knappen Handlinger og vælge Tildel sag.
Når du klikker på Tildel åbnes et vindue, hvor du skal vælge om sagen skal tildeles til en primær eller sekundær sagsbehandler.
Hvis du ønsker at tildele en sag til en sekundær sagsbehandler, markerer du feltet ’Sekundær sagsbehandler’ og fremsøger den rette sagsbehandler.
Du skal vælge hvilken periode, hvor den sekundære sagsbehandler skal være tilknyttet sagen. Ved tildeling af sager til en sekundær sagsbehandler er det ikke påkrævet at angive, i hvilken tidsperiode sagsbehandleren har adgang til sagerne. Du sletter Til datoen, hvis tidsperioden ikke skal afgrænses.
Som standard er perioden for tildeling af sag sat til 24 timer fra det tidspunkt den sekundære sagsbehandler bliver tilføjet. Dette for at imødekomme behovet for adgang til andres sager ved vagtordning eller lignende.
Hvis du har behov for at se de sekundære sagsbehandlere på en sag eller foretage ændringer til sekundære sagsbehandlere, kan dette gøres fra fanen Sagsoplysninger. Du kan blandt andet markere sekundære sagsbehandlere og slette dem, hvis de ikke længere skal have adgang til en sag.