Hvis en anden sagsbehandler er ansvarlig for en aktivitet, kan du tildele aktiviteten til denne sagsbehandler. Det kan være en kollega der skal holde et møde, men det kan også være en kontrakt, som en økonomimedarbejder er ansvarlig for at tjekke igennem. Du kan tildele aktiviteter fra ’Aktivitetsoversigten’, hvor du kan tildele aktiviteter på tværs af sager, fra fanen Aktiviteter på sagen eller fra selve aktiviteten.
På aktivitetsoversigterne tildeler du aktiviteter ved at markere de aktiviteter, som skal tildeles en anden sagsbehandler. Du markerer ved at klikke i venstre side af listen, ud for hver aktivitet du ønsker at tildele. Når du har markeret aktiviteterne, vil knappen Tildel blive aktiv.
Når du har gemt en aktivitet, kan du tildele aktiviteten ved at klikke på ’Tildel’.
Når du klikker på knappen Tildel, åbnes et vindue. Her skal du tage stilling til, om du vil tildele aktiviteten til en primær eller sekundær sagsbehandler. Herefter skal du klikke i feltet ’Sagsbehandler’ for at fremsøge og vælge den sagsbehandler, som aktiviteten skal tildeles til. Herefter klikker du på Tildel.
Hvis sagsbehandleren du tildeler aktiviteten til, ikke er sagsbehandler på sagen, kan du tildele sagen til sagsbehandleren i forbindelse med tildelingen af aktiviteten. Det kan være nødvendigt at tildele sagen til sagsbehandleren, som sekundær sagsbehandler, såfremt din kommune har valgt at afgrænse adgangen til sagen.