Supportsager

Supportsager består af oversigterne: ’Mine supportsager’, ’Tilmeldte sager’, ’Min kommunens supportsager’ og ’Igangværende supportsager i andre kommuner, herunder kendte fejl’.

Hvis du vil oprette en ny supportsag uden en fejlrapport, fx hvis du har spørgsmål til anvendelse af DUBU, kan du oprette en ny supportsag ved at klikke på  under Mine supportsager.

Systemet åbner supportsagen, hvor du skal give sagen en titel, der gør det nemt for andre kommuner at se, hvad sagen omhandler, idet din supportsag i nogle tilfælde vil være synlig for andre kommuner. Derudover skal du udfylde beskrivelse og vedhæfte eventuelt relevante filer til supportsagen.

Et billede, der indeholder tekst

Automatisk genereret beskrivelse

Supportsager du selv har oprettet, vil fremgå under ’Mine supportsager’. Hvis andre superbrugere i din kommune har oprettet supportsager, kan disse ses under ’Min kommunes supportsager’.

Under ’Igangværende supportsager i andre kommuner, herunder kendte fejl’ finder du en oversigt over supportsager oprettet af andre kommuner, som Netcompany har skønnet er relevante for alle kommuner.

 

Listerne over supportsager består af følgende kolonner:

      Id – Indeholder link til åbning af supportsagen.

      Titel – Titel angivet ved oprettelse af supportsagen eller titel tilpasset af Netcompany.

      Status – Status for supportsagen, som kan være ’I gang’, ’Afventer indberetter’, ’Afventer 3. part’ og ’Lukket’. Hvis status står til ’Afventer indberetter’, er det fordi Netcompany mangler oplysninger om sagen for at kunne løse den.

      Oprettelsestidspunkt – Dato for hvornår sagen er oprettet.

      Relateret sag – Kan indeholde et link til en anden supportsag, såfremt supportsagerne er relateret. Det kan fx være hvis du opretter en supportsag om en fejl, som allerede er indberettet af en anden kommune.

 

Inden du opretter en supportsag, bør du tjekke, om en anden kommune allerede har oprettet en supportsag vedrørende samme problem, ved at gennemgå sagerne under Igangværende supportsager i andre kommuner, herunder kendte fejl.

Når en supportsag er oprettet, kan du tilføje yderligere oplysninger på sagen ved at tilføje vedhæftede filer eller tilføje kommentarer på sagen. Du tilføjer en kommentar ved at udfylde feltet Ny kommentar og klikke på knappen Tilføj kommentar. Det er også muligt at tilføje kommentarer og vedhæfte filer til supportsager, som er oprettet af andre.

Hvis sagen omhandler en fejl i DUBU, og der er en måde at omgå fejlen på, mens Netcompany retter fejlen, vil området Workaround være udfyldt.

 

 

Når du åbner en supportsag oprettet af en anden bruger, fx en anden kommune, kan du tilmelde dig sagen ved at klikke på ’Tilmeld’ øverst på supportsagen.

Når du har tilmeldt dig en supportsag, betyder det, at du vil blive tilføjet som kontaktperson og få en mail, når der fx mangler oplysninger på supportsagen eller når sagen er løst. Det kan være relevant, hvis din kommune oplever en lignende problemstilling.

Hvis Netcompany kan se, at du har indberettet et fejl, som allerede er oprettet af en anden kommune, vil Netcompany gøre dig opmærksom på dette og tilføje hovedsupportsagen i kolonnen relaterede sager på din egen supportsag. Hvis du fx vil vide når fejlen er løst, eller få information om, at der er tilføjet workaround, vil det være relevant, at du tilmelder dig hovedsagen, så du også får mail, når der sker ændringer.

Hvis du har tilmeldt dig supportsager, vil disse fremgå under oversigten ’Tilmeldte sager’. Du har mulighed for at afmelde dig sagen igen, ved at gå til sagen og klik på ’Afmeld’.