Hvis du tidligere har overført en sag til en anden kommune, og kommunen sender sagen tilbage til jeres kommune, kan der være indhold i sagerne der er dubletter af hinanden.
Når du sammenlægger sager, vil DUBU foretage en kontrol af hvorvidt der ligger identiske data på sager, for at sikre, at oplysninger der allerede fremgår på den blivende sag, ikke flyttes over fra tillægssagen.
Ved sammenlægning af sager foretages der altid en sammenligning af indhold, for at sikre at oplysninger ikke kommer til at ligge dobbelt på den blivende.
Følgende indhold tjekkes inden sammenlægningen:
• Barnets netværk
• Afdækning
• BFU (UKF)
• BHU
• UFU
• Indstilling til UKN
• Handleplan
• Barnets plan/ungeplan
• Aktiviteter med tilhørende dokumenter
Når DUBU sammenligner data, foretages en sammenligning
af fx alle aktivitetens felter, for at sikre at det er præcis samme aktivitet
der er tale om. Derfor vil DUBU ikke regne en aktivitet, der manuelt er oprettet
på begge sager, for identisk. Sammenligningen identificerer dermed kun indhold,
der er kopieret i forbindelse med overførsel af sag til anden kommune, eller
aktiviteter kopieret til anden sag i kommunen.
Hvis du sammenlægger sager med konverteret indhold fra DUBU 2.0 (før 1. januar 2019) kan det betyde, at DUBU ikke kan identificere ovenstående dubletter. Det sker kun i de tilfælde hvor sagen er sendt før 1. januar 2019 til en anden kommune og modtaget retur med de samme aktiviteter.
I nogle tilfælde vil det ikke være muligt at identificere at indhold er identisk. Det gælder for eksempel hvis der er tilføjet en person til Barnets netværk, som ikke er oprettet med cpr-nummer eller udlændingenummer, både i jeres eksisterende sag, samt i en sag overført fra en anden kommune. I disse tilfælde kan personen fremgå to gange efter sammenlægning af sager. Bemærk at dette kun kan ske på sager overført fra anden kommune, da DUBU normalt kan identificere personer ud fra CPR-nummer eller på tværs af personer oprettet i kommunen.