Du kan se oplysninger om sagsbehandlere, afdeling, team eller sagens statusser i sagshistorikken. Sagens historik kan f.eks. bruges, når du selv har behov for overblik over tidligere, nuværende og kommende sagsbehandlere på sagen, eller hvis du har behov for at eksportere disse oplysninger til en Excel fil.
Du åbner sagshistorikken inde på sagen ved at klikke på ’Handlinger’ og derefter vælge ’Åbn sagshistorik’.
Når du åbner sagshistorik, får du vist de forskellige
faner, hvor du kan se oplysninger om historikken. Du kan folde fanerne ind og ud
ved at klikke på .
I fanen ’Primær sagsbehandler’ kan du se historikken for hvilke sagsbehandlere, sagen har været tildelt til. Her kan du fx se hvor lang tid en given sagsbehandler har været primær på sagen, både de specifikke datoer sagsbehandler har haft sagen fra og til, men også en samlet beregning af antallet af dage i kolonnen ’Dage’. Bemærk: Hvis sagens startdato er sat tilbage i tid, vil fradatoen på den første linje i historikken være sagens startdato, og dermed måske ikke reelt være den dato, rådgiver har haft sagen fra.
I fanen ’Sekundær sagsbehandler’ kan du se hvilken sagsbehandlere, der har været tildelt sagen som sekundær sagsbehandler. Her kan du fx også få et overblik over, om der er fremtidige tildelinger på sagen – altså om det allerede er besluttet, at sagen skal tildeles til en anden på en dato i fremtiden – og hvornår disse træder i kraft.
Fanen ’Sagsstatus’ giver dig et overblik over de forskellige statusser, som sagen har været i. Fx om sagen har været lukket og genåbnet flere gange.
I fanerne ’Afdeling’ og ’Team’ kan du se, hvilke afdelinger eller teams i kommunen, sagen har været tilknyttet. Det kan fx give mening at benytte denne oversigt, hvis kommunens afdelinger eller teams er inddelt med specifikke arbejdsopgaver, fx modtagelsesteam, børneteam for støttende indsatser og anbringelsesteam, og man kan derfor få et overordnet overblik over, hvordan sagens forløb har været.
På alle fanerne kan du se, hvem der har udført handlingen og hvornår ændringer er sket.
Det er desuden muligt at eksportere listen som beskrevet i afsnittet: Eksporter til Excel. Det kunne fx været gavnligt, hvis du vil se hvor mange sagsbehandlerskift en sag har haft og du vil lave en gennemsnitsberegning af, hvor lang tid hver sagsbehandler har haft sagen.
Bemærk, at du kun kan se historik for oplysninger kommunen
kom på fra DUBU 3.0og frem (for de fleste kommuner, vil det være fra 1. januar
2019), og kun oplysninger fra din egen kommune.