På denne side kan du aktivere eller deaktivere muligheden for at besvare forsendelser sendt med Digital Post fra DUBU. Når dette er aktiveret, vil borgere og professionelle, der modtager en forsendelse, få mulighed for at besvare forsendelsen.
På siden har du følgende muligheder:
• Retursvar slået til: Felt hvor du kan aktivere eller deaktivere retursvar. Hvis du markerer feltet vil modtagere få vist muligheden for at besvare i deres digitale post løsning.
• Kontaktpunktsoplysning: I dette felt skal du indsættes kontaktpunkt ID til retursvar. På forsendelser fra DUBU sender vi dette ID med til Digital Post, som herefter anvender det, som returadresse. Hvis du opretter et kontaktpunkt specifikt til DUBU, vil retursvar havne direkte i ”Indkomne dokumenter”.
Du kan også vælge at angive et ID til et kontaktpunkt uden for DUBU, hvis du fx ønsker at returpost skal modtages i en fællespostkasse.
Bemærk, hvis der er angivet et forkert ID i kontaktpunktet, vil retursvaret ikke blive sendt og borger eller samarbejdspartner vil heller ikke modtage en fejlbesked. Det er derfor vigtigt at funktionaliteten bliver testet, umiddelbart efter aktivering.
Du kan teste om funktionen virker
efter hensigten, ved at svare på post sendt fra DUBU og her tjekke, at
retursvaret modtages.
Inden der foretages ændringer i ovenstående, anbefales det at du kontakter kommunens Digital Post-ansvarlige, der bør kunne hjælpe med at finde eller oprette de korrekte kontaktpunkter.