Primær og sekundær sagsbehandlerhistorik

I fanen primær og sekundær sagsbehandlerhistorik har du mulighed for at fremsøge en samlet historik over hvilke sagsbehandlere, der har haft hvilke sager for én af kommunens afdelinger.

Du skal altid udfylde feltet ”Afdeling”, før ”Søg” funktionen bliver mulig.

Når du har valgt afdeling, får du mulighed for at afgrænse søgningen nærmere. Hvis jeres kommune benytter sig af teams, kan du fx vælge at indsnævre søgningen yderligere ved at vælge et specifikt team.

Du har også mulighed for i stedet at søge på en periode. Hvis du afgrænser for en specifik måned, vil du få vist alle sager der overlapper perioden, du skal derfor være opmærksom på, hvad formålet med perioden reelt er.

Når du har indtastet dine kriterier og søger, får du resultatet på en listevisning. Du har mulighed for at filtrere direkte i listen, som på alle andre listevisninger i DUBU, fx kan du filtrere på en specifik sagsbehandler, eller om du kun vil se primære eller sekundære sagsbehandlere.

En særlig opmærksomhed er kolonnerne ’Fra’, ’Til’ og ’Dage’.

Nedenfor er vist en filtrering på kolonnen Primær/sekundær, så der kun vises sagsbehandlere, som fremgår som sekundær på sagerne. I kolonnen ’Fra’ ses den dato sagen er blevet tildelt sagsbehandler som sekundær og i kolonnen ’Til’ ses datoen, hvor sagsbehandler ikke længere var eller er sekundær på sagen. Hvis kolonnen ’Til’ er tom, er sagen fortsat tildelt sagsbehandleren som sekundær.

I kolonnen ’Dage’ ser du enten antallet af dage, der er imellem datoerne i ’Fra’ og ’Til’, begge dage inklusive, eller du ser en beregning af dage mellem ’Fra’ og til og med dags dato.

Når du opretter eller genåbner en sag, vil sagens start- eller åbningsdato have klokkeslættet 00:00. Derfor ser du i nogle tilfælde klokkeslættet 00:00 i kolonnen ’Fra’.

A screenshot of a computer

Description automatically generated

Hensigten med den tværgående sagshistorik er, at du kan lave din umiddelbare filtrering i DUBU og herefter databehandle informationerne i Excel, det kunne for eksempel være at du ønsker at visualisere informationerne med diagrammer eller tabeller.