Overfør sag efter anmodning om sagsakter

Du skal vælge, hvilken kommune sagen skal overføres til. Dette gøres ved at klikke i feltet Vælg Kommune og indtast kommunenavn.

OBS! Det er kun DUBU kommuner, der fremkommer i rullemenuen.

Herefter skal du markere ’Overføres som følge af anmodning om sagsakter’. Hvis Barnet/den unge er over 15 år, skal du angive, om den unge har givet samtykke til oversendelse af sagsakter. Hvis barnet/den unge er under 18 år, skal du angive om forældremyndighedsindehaveren har givet samtykke til videregivelse af sagsakter.

På aktiviteten udfyldes notat, igangværende foranstaltninger og orientering og samtykke.

 

Fanen Overfør personer fra barnets netværk

Under familie, kan du se de personer i barnets familie, der automatisk bliver overført sammen med sagen.

Under Andre personer kan du vælge at overføre øvrige personer fra barnets netværk. Dette gør du ved at markere den lille firkant ud for personen i venstre side af listen.

Fanen Overfør aktiviteter

Her kan du tilføje de aktiviteter du vurderer, er relevante for sagen at overføre til ny bopælskommune. Det er ikke alt sagsmateriale, som skal medsendes, men alene det, som fraflytningskommunen vurderer, er nødvendigt for tilflytningskommunens vurdering af familiens støttebehov.

Ved at klikke på knappen  åbner en boks, hvor du kan vælge de aktiviteter, der skal overføres ved at markere aktiviteterne i venstre side af listen og klikke på tilføj.

OBS! Hvis du under generelt har markeret, at barnet/den unge over 15 år og forældremyndighedsindehaver (når barnet/den unge er under 18 år), har givet samtykke, så fremkommer der desuden en Tilføj alle knap, der giver mulighed for at tilføje alle sagens aktiviteter på en gang.

 

Graphical user interface, application

Description automatically generated

Det er også muligt, at fjerne aktiviteter igen, ved at markere dem i venstre side af listen og klikke på Fjern.

Hvis der er dokumenter tilknyttet en valgt aktivitet, vil dokumenterne fremgå af en liste under de valgte aktiviteter.

Det er muligt at fravælge dokumenter fra denne liste, hvis de ikke er relevante for sagen og derfor ikke skal overføres. Dette gøres ved at markere de enkelte dokumenter i listen og klikke på knappen fjern.

Fanen Overfør yderligere er kun synlig, såfremt der er yderligere data på sagen, der kan overføres. Du har her mulighed for at vælge, om du vil overføre senest afsluttede handleplan, børnefaglig undersøgelse, børnehandicapudredning, indstilling til UKN eller ungefaglig undersøgelse.

Det gør du ved at markere det, du ønsker at overføre ud fra den pågældende type.

Når du har udvalgt al sagsmateriale som er relevant, skal du klikke på Overfør i sagsmenuen.

Systemet opretter aktiviteten ”Oversendelse af sagsakter” – ”Ny bopælskommune” og systemet fører dig til aktiviteten.

Aktiviteten sættes til:

      Hændelsesdato: ”Nu”

      Person: Modtagerkommunen

      Status: Udført

På aktiviteten ”Oversendelse af sagsakter” – ”Ny bopælskommune” er der oprettet et dokument der indeholder oplysninger om, hvilke informationer der er overført til anden kommune:

      Sagsnummer, dato for overførsel af sagen samt typen af overførsel

      Navn og cpr-nummer på sagens primær person.

      En liste med de personer som er overført med sagen samt hvilken relation og rolle de har til sagen.

      En liste med de aktiviteter der er overført, hvor aktiviteternes type, undertype, hændelsesdato og beskrivelse fremgår.

      En liste med de dokumenter som er overført med sagen. Denne liste vil indeholde Navn, Journaliseringsdato samt hvilken filtype det er.

      En liste over evt. overført Handleplan, Børnefaglig undersøgelse, Børnehandicapudredning, Indstilling til UKN og Ungefaglig undersøgelse.

Systemet ændrer sagens status til ”Lukket grundet flytning”.