Når du første gang skal oprette en forældrehandleplan på en sag, skal du starte med at hente fanen frem. Det gør du ved at klikke på ’Handlinger’ i sagsmenuen og klikke på ’Vis forældrehandleplansfane.
På fanen kan du nu oprette en ny plan via + .
Du skal starte med at angive hvilke forældre, der skal
indgå i forældrehandleplanen. Du kan vælge forældre, der fremgår af Barnets
netværk. På denne måde kan du oprette en forældrehandleplan, hvor begge forældre
indgår, eller en særskilt for forældrene hver især. Bemærk, at du først kan
ændre dette valg i forbindelse med revidering af
forældrehandleplanen.
Har du en aktiv forældrehandleplan, som er oprettet
manuelt?
Hvis du ved oprettelsen, allerede har er en aktiv
forældrehandleplan oprettet manuelt, fx fordi jeres kommune for nylig er kommet
på DUBU, skal du angive, at det er en revision på en allerede aktiv handleplan.
Når du angiver en dato i feltet, vil DUBU ud fra denne dato udregne en frist på
12 måneder for næste tilbud om revision af forældrehandleplanen. Det betyder, at
datoen i feltet både kan være din seneste revisions dato, men fx også en
udarbejdelsesdato. Du skal blot være opmærksom på, at fristen for tilbud om vil
være 12 måneder fra denne dato, frem for 3 måneder som hvis du markerer nej i
feltet.
Når du klikker på Opret, oprettes en forældrehandleplan på sagen, som nu kan åbnes og er klar til at blive udarbejdet.