Modtag sag fra anden kommune

I modtagerkommunen bliver der oprettet en sag med de aktiviteter og undersøgelser samt handleplaner som afsenderkommune har valgt.

Derudover oprettes følgende aktiviteter ved en mellemkommunal underretning:

      ’Underretning § 132’ – ’Modtaget fra anden kommune’

      ’Vurdering’ – ’Vurdering af underretning, § 136’

      ’Udsendt dokumentation – Kvitteringsbrev’

 

Modtagerkommunen skal udfylde og udføre aktiviteten Udsendt dokumentation – Kvitteringsbrev, indenfor seks hverdage.

OBS! Det er først når modtagerkommunen har sendt kvitteringsbrevet tilbage til afsenderkommunen, at sagen afsluttes i afsenderkommunen. Indtil da vil sagen stå i status ”Afventer dokumentation” hos afsenderkommunen.

Hvis din kommune ved en fejl har modtaget en tom sag fra en anden kommune, er det vigtigt at du kvitterer for modtagelsen, før sagen eventuelt slettes i jeres kommune. Ellers vil sagen i afsenderkommune være låst i status ’Afventer dokumentation’.

 

Når en sag overføres, vil sagen hos modtagerkommune kunne søges frem ved at vælge den centrale søgning ’Ikke tildelte modtagne sager’. Sagerne vil stå med ’Ingen sagsbehandler’ indtil sagen er tildelt en primær sagsbehandler. Sagen kan først redigeres, når sagen er tildelt en primær sagsbehandler. Eventuelle planlagte fremtidige aktiviteter overført fra tidligere kommune, vil blive tildelt den primær sagsbehandler ved sagstildeling.