Genåbn sag

Du har mulighed for at genåbne en sag, der er blevet lukket. For at genåbne en sag, skal du fremsøge sagen på sagsoversigten og klikke ind på sagen. Vær’ opmærksom på, at sagsoversigten som udgangspunkt viser ’Åbne sager’, og du derfor skal ændre til ’Alle’ i feltet ’Gemte søgninger’ for også at få vist lukkede sager.  

I sagsmenuen vil du på en Lukket sag kunne genåbne sagen, ved at klikke på knappen Genåbn.

Herefter skal du angive årsagen til, at sagen skal genåbnes, hvem der skal være primær sagsbehandler på sagen samt datoen for genåbningen. Derudover skal du vælge hvilken afdeling og eventuelt team, sagen skal ligge i. Hvis den valgte primære sagsbehandler kun er tilknyttet én afdeling og/eller team, vil felterne for sagens Afdeling og Team være automatisk udfyldt med denne afdeling eller dette team

 

 

Årsag til genåbning – Der kan være flere grunde til at en sag skal genåbnes, fx hvis sagens genoptages eller hvis du skal lave rettelse til sagen ifm. indberetninger til Danmarks Statistik. Du skal derfor være opmærksom på, hvilken årsag du vælger. 

Dato for genåbning – Her indsættes datoen for genåbning. Vær opmærksom på, at der ikke kan oprettes aktiviteter på sagen, i de perioder sagen har været lukket. Hvis du fx skal oprette en aktivitet eller oplysninger/underretning, modtaget tidligere end dags dato, skal dato for genåbning derfor passe til dette.

Herefter klikker du på. Sagen har nu status Åben og DUBU har oprettet aktiviteten Genåbning af sag, med den valgte årsag som undertype.