Fortsættelse af en eksisterende indsats

Nogle kommuner anvender deres ydelseskatalog til at have forskellige pakkepriser fordelt på forskellige tilbudte ydelser. Hvis dette er tilfældet i din kommune, kan du have behov for at oprette en ny ydelse, når indsatsen overgår til en ny pakkepris. I dette tilfælde vil der ikke være tale om ny indsats og dermed ikke noget, du skal følge op på efter 3 mdr. jf. BL § 95, stk. 2, nr. 2 eller noget der kræver en ny afgørelse.

Der kan også være tilfælde, hvor der sker skift i anbringelsessted, og du derfor skal oprette en ny ydelse, uden indsatsen/anbringelsen er ændret.

 

Du får derfor mulighed for at angive, at en nyoprettet ydelse er en fortsættelse af en eksisterende indsats, hvis sagen indeholder en anden godkendt ydelse med samme ydelsestype, som har en slutdato senest 14 dage før startdatoen for den aktuelle ydelse

Et billede, der indeholder tekst, skærmbillede, Font/skrifttype, nummer/tal

Automatisk genereret beskrivelse

Hvis du klikker på ’Nej. Dette er en ny indsats’, vil ydelsen blive tilføjet som en ny indsats på den relevante opfølgningsaktivitet og få en 3 måneders frist i ’Kommende opfølgningsdato’. For handicapkompenserende indsatser vil fristen dog sættes til den valgte ’Kommende opfølgningsdato’ fra ydelsen.

Hvis du klikker på ’Ja. Dette er en fortsættelse’, vil ydelsen erstatte den tidligere indsats på den relevante opfølgningsaktivitet. Den vil ikke få en 3 måneders frist, men vil i stedet få samme ’Kommende opfølgningsdato’, som den ydelse, som den er en forlængelse af. Hvis du har indsat en ’Kommende opfølgningsdato’ på en handicapydelse, vil den derfor overskrive opfølgningsdatoen på opfølgningsaktiviteten.

Opfølgningsaktivitet

Når du markerer ydelser som en fortsættelse af en eksisterende, vil DUBU erstatte den eksisterende indsats på opfølgningsaktiviteten. Opfølgningsaktiviteten vil derfor altid kun have tilknyttet den seneste aktuelle indsats i en række af ydelser, der fortsætter hinanden.