Når der er foretaget en forsendelse, kan du fra oversigten over Forsendelser se status for forsendelsen.
Det kan være på fanen Dokumenter på sagen, oversigten over Dokumenter på tværs af sager eller Forsendelsesoversigten på aktiviteten, hvor forsendelsen er foretaget.
Bemærk! Tidspunktet i afsendelsesdato er tidspunktet for hvornår seneste brev i forsendelsen er afleveret til Serviceplatformen og ikke klokkeslæt for hvornår forsendelsen er tilgængelig for modtageren.
Alt efter hvilken forsendelsesmetode du har valgt, er der forskellig status for forsendelsen.
Metode |
Status |
Betydning | |
Digital Post/Fjernprint |
Oprettet |
Forsendelsen er stadig i gang med at blive afsendt, eller DUBU har endnu ikke fået kvittering for forsendelsen fra Serviceplatformen (integration til Digital Post/Fjernprint). | |
Manuel |
Oprettes |
Dokumenterne i forsendelsen er stadig i gang med at blive konverteret til PDF. | |
Manuel |
Klar |
Dokumenterne i forsendelsen er konverteret til PDF og du kan nu printe og sende forsendelsen manuelt. | |
Manuel |
Afsendt |
Du har selv ansvaret for at sætte denne status som betyder at du har sendt forsendelsen eller på anden vis sikret at forsendelsen er modtaget, fx ved at udlevere forsendelsen til modtageren. | |
Digital Post |
Afsendes |
DUBU har fået kvittering for modtagelsen af forsendelsen hos Serviceplatformen (integration til Digital Post/Fjernprint), men har endnu ikke fået kvittering fra Digital Post for succesfuld levering til modtageren. | |
Digital Post |
Afsendt |
Digital Post har kvitteret for modtagelse af forsendelsen og forsendelsen er nu i modtagerens indbakke. |
|
Fjernprint |
Fjernprintes |
Forsendelsen er modtaget og behandles af Serviceplatformen (integration til Digital Post/Fjernprint). | |
Fjernprint |
Afsendt |
Din kommunes fjernprintleverandør har kvitteret for forsendelsen. | |
Digital Post/Fjernprint |
Fejl |
En fejl er opstået ved afsendelse fra DUBU. | |
Digital Post/Fjernprint |
Ekstern fejl |
En fejl er opstået hos Fjernprint/Digital Post. |
Hvis der under kolonnen Status står Fejl, skal du kontakte en superbruger i din kommune, der kan oprette en supportsag.
Hvis der i kolonnen står Ekstern fejl, er der tale om en fejl hos Digital Post eller Fjernprint. Du bør tjekke Servicemeddelelser for at se, om der har været ustabilitet og evt. forsøge genfremsendelse af forsendelsen. For at genfremsende forsendelsen skal du foretage en ny forsendelse. Hvis aktiviteten har været udført, skal du sende en genåbningsanmodning på aktiviteten for at kunne foretage ny forsendelse.
Du kan på fanen Forsendelser se, hvis en fejlet forsendelse er håndteret manuelt. Du kan markere, at en forsendelse er håndteret manuelt fra Dokumentoversigten. Du kan læse mere herom i afsnittet Oversigt over dokumenter.