Inden du sammenlægger sager, skal du beslutte hvilken sag, der skal være den blivende sag og hvilken sag, der skal være tillægssag. Dette er afgørende for, hvilken sag der kan arbejdes videre i, og hvilken sag der lukkes:
Den blivende sag:
Er den sag, som du vil arbejde videre med efter sammenlægningen, alt indhold vil efter sammenlægningen være samlet på denne sag.
Tillægssagen:
Denne sag har efter sammenlægning statussen ’Lukket grundet sagssammenlægning’, og indholdet vil være overført til den blivende sag. Hvis de to sager er tildelt forskellige sagsbehandlere inden sammenlægningen, vil begge sager blive tildelt til den blivende sags sagsbehandler.
Ved sammenlægning af sagerne vil de fleste sagsoplysninger på den blivende sag blive bevaret, fx sagstype, team og sagsnummer.
Følgende sagsoplysninger tilpasses på baggrund af de to sager:
• Startdato sættes til den tidligste startdato for de to sager
• Hvis der er advarsler på begge sager, vil advarslen fra tillægssagen blive lagt i forlængelse af den blivende sags advarsel
• Lukkedato sættes til den seneste lukkedato for de to sager
• Åbningsdato sættes til den seneste åbningsdato for de to sager
Ved sammenlægningen af sagerne, vil følgende indhold fra tillægssagen blive overført til den blivende sag:
• Aktiviteter med tilhørende dokumenter
• Frister
• Forsendelser
• Afdækning, Børnefaglige undersøgelser, børnehandicapudredninger, ungefaglige undersøgelse
• Indstillinger til UKN
• Barnets plan/ungeplan
• Handleplaner
• Ydelser
• Indberetninger
• Adviseringer
• Resultatdokumentation
• Nuværende og fremtidige sekundære sagsbehandlere
Bemærk at DUBU ikke ændrer på overførte oplysninger. Det betyder, at der efter sammenlægning kan være flere undersøgelser med samme versionsnummer mv.